marți, august 19, 2008

Franta - sau cum am devenit fan al Bretagnei


Am fost in vacanta aproape 2 saptamani. 11 zile de road trip prin Bretania. 1200 de kilometri si o masinuta destul de simpatica (C4 rosu - D ma intreba cat as fi dispusa sa platesc pentru pilotul automat de care eram foarte incantata)...

Concluzii:
1. La Paris exista mai multe bistro-uri decat supermarketuri - ceea ce la 30 de grade dupa mers 6 ore prin oras face procurarea apei un pic problematica.
2. Am inteles de unde numele de "French Pudel" - aproape toata lumea care are catel (si si-l poarta peste tot) are cate o javra isterica si minuscula.
3. Prea multi porumbei si - in zona marii - pescarusi foarte "prietenosi" cu turistii...adica cersetori de mancare.
4. Toata lumea care sta pe afara - pe terase, prin parcuri - face asta ca sa fumeze. Parca's mai multi chiar si decat in Romania..
5. Mitul turistului disperat se confirma cu coada de 300 m din fata de la Notre Dame si isi atinge apogeul cu busculada de la metroul de langa Tour Eiffel, noaptea la 12.

Altfel - les petits cites de charactere sunt intr-adevar foarte pitoresti. Oameni mandri de zona lor (cam cum suntem noi, ardelenii), o clima de "zi de april" cu nori in permanenta pe cer si vreme care se schimba la fiecare 15 minute, cu vant constant si uneori enervant, care provoaca dureri de oase, dar care pentru D era foarte refreshing, cu o patiserie delicioasa (Kouign Aman de incercat neaparat!)
Muzica de cimpoaie si o vegetatie foarte diversa. Flori pe marginea drumului. La noi nici iarba nu creste pe marginea drumului.
Am mancat 10 soiuri de branza si am baut toate soiurile de cidru.
M-am intins pe nisip pe o plaja alba.
Am mers cu avionul, cu trenul, cu masina, cu barca, cu vaporul, cu bicicleta.

All in all, cea mai buna vacanta de care m-am bucurat vreodata. All it takes is a bit of freedom.

Niciun comentariu: