luni, septembrie 08, 2008

Setting free


"I freed myself from my family
I freed myself from work
I freed myself, I freed myself
And remained alone" (PJ Harvey, Silence)

Din cartea Presence (Senge si Otto Scharmer) am invatat urmatoarele:
1. There's a greater awareness that comes with silence and listening. Daca iti lasi deoparte modul in care vezi lumea, toate lucrurile care te tin (cariera, prieteni, casa) si vezi fundamentul, atunci intelegi. Poti face acest exercitiu fie constient, fie fortat de imprejurari (o criza in familie, boala, deces). De exemplu - tipul care e diagnosticat cu cancer, si incepe sa faca doar ce e important.
"Mindfulness makes it possible to see connections that may not have been visible before. But seeing these connection doesn't happen as a result of trying - it simply comes out of stillness".
2. Suntem conectati cu lumea/universul/natura si am cam uitat de treaba asta. Ne-am fragmentat si gandim pe bucatele, in reorganizari si in "return on investment". Nu mai stim cum sa "adaugam" la fondul deja existent al umanitatii. Suntem fiecare pentru el, iar asta ne distruge. Vrem totul mai repede, mai mult, mai eficient. Lumea nu functioneaza asa.
3. Toate piesele interconectate (noi) se indreapta intr-o directie, dar fiecare piesa poate "simti" directia la un moment dat. Ma gandesc la roiuri sau la stoluri de pasari, sau la bancuri de pesti. Iar daca asculti, poti simti forta unui "viitor care sta sa se intample". "The core of presencing is waking up to who you really are by linking with and acting from our highest future Self, and by using the Self as a vehicle to bring forth new worlds".

But then again, toate lucrurile astea au venit din modul in care am citit o carte in vremea in care imi puneam intrebari fundamentale. Probabil pentru altcineva nu ar face atata sens.
Intr-un fel, schimbarea nu are sens daca nu vine din tine, daca samanta ei nu e deja in interior.

2 comentarii:

rox gunatilake spunea...

Inteleg foarte bine ce incerci sa transmiti si selectiile din carte - mai ales punctele 1 si 3.
Ma regasesc aici singura sau in bruiaje, depind de ceilalti si nu pot sa ma dezvat sa fac tot ce pot pentru ei.
N-am descoperit inca ce vreau, iar daca maine as afla ca am cancer as adopta, inca si mai mult decat o fac deja, varianta hedonista...
I miss ur talking over tea in Rendez Vous:-)

Mer spunea...

hei, multumesc..nu stiam ca imi mai citeste cineva blogul. Cred ca ti-ar face bine sa citesti si tu cartea :)
Nici eu n-am descoperit inca ce vreau, da' incerc sa ma bucur de viata, cat pot.